Ból głowy – moje sposoby.

Dzwoni do mnie siostra z prośbą o pomoc w bólu głowy. Moja pierwsza reakcja i pytanie zarazem:

– czy dzisiaj coś piłaś?

– hm… no nie… faktycznie…

Niby oczywiste, a tak często zapominamy. Zwykła, a przy tym tak cudowna WODA. Dlaczego? Głowa boli nas gdy jest za dużo toksyn w organiźmie. To takie wołanie naszego ciała: nawadniaj mnie! Jak najwięcej i jak najszybciej.

Picie wody jest również bardzo istotne przy relaksacji w dźwiękach mis i gongów. Przypomnę, że dźwięk tych instrumentów przenikając przez ciało powoduje pobudzenie organizmu do regeneracji. Co to oznacza? Zostają w szybszy sposób uwolnione toksyny z ciała. Czyli co? Pijemy wodę 🙂

INNE SPOSOBY – moje propozycje

Aromaterapia – tylko dobrej jakości olejki eteryczne (koniecznie destylowane na zimno)

Migreny – 2 krople Bazyli, 2 krople Winter-Green, 1 kropla Mięty – na dłoni rozgrzać i przyłożyć na głowę w miejsce bolące (daleko od oczu), trzymać jak najdłużej

Masaż całego ciała – Krople Deszczu

Uciskanie punktów akupunkturowych – tutaj należy sprecyzować miejsce występowania bólu, najczęściej polecane punkty to  punkty umiejscowione na łuku brwiowym( PM2)  lub na skroniach na wysokości oczu (EX2).  Na you tube i innych stronach jest wiele informacji na ten temat.

Ogromne efekty przynosi stymulowanie tych punktów kamertonami.

Konchowanie uszu – metoda ta łagodzi wszelkie problemy laryngologiczne. Masaż uszu i miejsc wokół nich powoduje, że całe ciało się odpręża. Bóle głowy, to często nadmiar obowiązków i przemęczenie. 45 minutowy zabieg konchowania daje czas na głęboki relaks. Podpalona koncha wprowadza do kanału usznego ciepło i dym wypełniony woskiem pszczelim, delikatnie rozgrzewa ucho.  Ciepło powoduje uwolnienie zalegającego czopu woszczynowego.  Zabiegi wykonuje się nieparzystą ilość razy np. 7 co drugi dzień. Jeżeli skorzystamy z takiego cyklu, efekty są wówczas długoterminowe.

Dźwiękoterapia – masaż dźwiękiem mis.  Wibracja wydawana przez misy dźwiękowe bardzo delikatnie dociera do miejsc w ciele, gdzie są wszelkiego rodzaju napięcia. Metod jest wiele. Ma tutaj ogromne znaczenie indywidualne podejście i odpowiedni dobór terapii. Można np. położyć misy odpowiednio na ciele w celu harmonizacji, jak również wspaniale sprawdza się ułożenie mis wokół ciała.

Oddech i spacer po lesie – moja ulubiona technika oddechowa. Najprostsza i bardzo łatwa do zapamiętania. Zatykamy jedną dziurę od nosa, robimy wdech, zatykamy drugą robimy wydech tą która była wcześniej zatkana i kolejny wdech tą samą dziurką, i tak powtarzamy ok 5 minut. Technika ta świetnie równoważy półkule mózgowe, nadaje jasności umysłu.

Tak naprawdę metod jest bardzo wiele. Oczywiście należy zauważyć, że bóle są bardzo różnego pochodzenia. Często wynikają z urazów i np. skrzywień kręgosłupa.  Jednakże przedstawione metody mają za zadanie bardziej doraźne złagodzenie bólu.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *